Aktuality

Po roce budou veteráni v okolí Pradědu opět rozdávat radost a krásu

Po roce budou veteráni v okolí Pradědu opět rozdávat radost a krásu

Poprvé v historii Trofeo Niké se potká železnice, voda i vzduch!

Malá Morávka, 6. září 2021 – Podhorská jízda veteránů Trofeo Niké, se po roční (vynucené) přestávce vrací do Jeseníků, aby v okolí Pradědu od čtvrtka 9. do neděle 12. září 2021 rozdávala radost a unikátní zážitky nejen posádkám cca čtyřiceti historických vozidel (vyrobených mezi lety 1912 - 1966), ale i všem divákům, kteří se 21. ročníku akce zúčastní plánovaně, nebo třeba jen jako náhodní kolemjdoucí.

Některá z našich aut jsou více než stoletá, a přesto i ona během tří dní absolvují po vlastí ose více než 250 kilometrů po moravskoslezských silnicích. Pro posádky historických vozů je naše akce kombinací sportovních, kulturních a společenských zážitků a možností představit vzácné stroje široké veřejnosti.

Po slavnostním pátečním startu 21. ročníku v Albrechticích se na osoblažské úzkorozchodné dráze vrátíme v čase do století páry. Ve Slezských Rudolticích nás, kromě návštěvy místního zámku a kaple, čeká výjimečné setkání se zemědělskými skvosty historického charakteru a také místní gastronomický festival.

V sobotu 11. září zkrášlíme svou přítomností zámek v Bruntále a přilehlé nově zrekonstruované prostory zahrad a Saly Terreny. Naše etapa dále pokračuje na Slezskou Hartu, přívoz Razová, kde předvedeme účastníkům krásu našeho kraje z paluby elektrolodě Harta a pirátské lodě Santa Maria. Na místě bude pro posádky i diváky možnost krátkých vyhlídkových letů vrtulníkem. Jako třešnička na dortu se v akci představí německý jednoplošný stíhací letoun Fokker E.III  z období 1. světové války. Ustrojeni v souladu s historií svých strojů, pak účastníci jízdy Trofeo Niké podpoří slavnostní otevření audiovizuálního sálu externí expozice textilnictví Městského muzea Rýmařov v budově Hedva Český Brokát.

Kdy a kde se veřejnost může setkat s účastníky podhorské jízdy veteránů

čtvrtek 9. 9. 2021

od 17:00 hod. venkovní expozice na parkovištích hotelu Holzberg v Suché Rudné a Horského resortu Kopřivná v Malé Morávce

pátek 10. 9. 2021

09:30 - 10:30 Město Albrechtice - nám. ČSA
11:15 - 15:00 Slezské Rudoltice - Zámek - open air muzeum
13:00 - 14:30 vyhlídková jízda Osoblažská pára - Slezské Rudoltice - Osoblaha - Slezské Rudoltice

sobota 11. 9. 2021

09:00 - 10:00 Bruntál - Zámek
10:30 - 12:00 Razová - přívoz, letiště
12:30 - 13:30 Moravskoslezský Kočov - Farma Kočov
14:00 - 14:30 Břidličná  - pěší zóna
15:00 - 16:00 Rýmařov - Hedva Český Brokát

neděle 12. 9. 2021

09:45 - 10:20 Malá Morávka - Kopřivná resort
11:00 - 11:30 Vrbno pod Pradědem - letmý start MŠ Jesenická
11:50 - 12:20 Ludvíkov - Wellness hotel Peras
12:40 - 14:30 Karlova Studánka - Horské lázně Karlova Studánka

Závěrečné nedělní kilometry povedou do Malé Morávky a pak ve šlépějích nejstaršího závodního okruhu v ČR a sice po trase 1.ČS TOURIST TROPHY z Karlovy Studánky, přes Ludvíkov do Vrbna pod Pradědem. Program máme skutečně pestrý, představíme náš kraj v těch nejlepších barvách,“ říká Marcela Rotter, hlavní organizátorka Trofeo Niké.

Patrony Trofeo Niké jsou od prvního ročníku 6-násobný vítěz nejtěžší pouštní rallye, legenda českých motoristických závodníků, Karel Loprais a charismatická první novodobá Miss Československa Ivana Christová. 

Projekt je podporován Moravskoslezským krajem.

Kolona projíždějících historických aut dokáže vykouzlit úsměv na každé tváři. Při bližším prozkoumání těchto historických klenotů nemůžete než žasnout nad technickou zručností naši dědů a pradědů, která šla ruku v ruce s krásou. Jízda Trofeo Niké rozdává radost občanům i návštěvníkům našeho kraje a rád jsem jí proto udělil svou záštitu,“ řekl Jan Krkoška, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje.

„Mám ohromnou radost z enormního zájmu účastníků o naši jízdu. Kromě veteránistů ze všech koutů naší republiky máme přihlášeny i posádky a nádherné automobily ze Slovenska, Polska, Německa, Holandska a Francie. Samozřejmě nás to velice těší a po roční pomlce uděláme vše pro důstojné naplnění našeho motta „Zpomal a rozhlédni se…“,“ uzavírá Marcela Rotter.

Aktuální informace o akci a fotografie ke stažení jsou k dispozici mj. na webových stránkách www.trofeonike.cz a na facebookovém profilu www.facebook.com/trofeonike.

Pro více informací, prosím, kontaktujte:

Marcela Rotter, hlavní organizátorka Trofeo Niké
tel.: +420 602 240 680
e-mail: rotter@trofeonike.cz

 

Mezi historickými automobily budou zastoupeny vozy lidové, sportovní, závodní i reprezentativní, mezi nimi např.:

FORD V8 – První osmiválcový model z roku 1932, jenž vrátil koncern Ford na pozici největšího výrobce automobilů na světě. Vyráběl se v USA, ve Velké Británii, Německu, Francii, Belgii a Irsku, a to v mnoha variantách. Automobil klasické koncepce poháněl vidlicový osmiválec SV objemu 3.618 cm³ a výkonu 85 ks, umožňující max. rychlost 135 km/hod. Důkladně konstruovaný Ford V8 byl automobil velmi trvanlivý, rychlý a spolehlivý. Díky tomu se stal velmi oblíbeným vozem tehdejší americké mafie, sympatie si získal také u taxikářů.

Aston-Martin 17/98 – V roce 1937 měl tento model zachránit britskou značku před bankrotem, záchranu však paradoxně přinesl až přechod továrny na válečnou produkci. Technicky špičkový automobil, vyráběný kusově (a tedy velmi nerentabilně), je faktickým předchůdcem nyní vyhledávané kategorie vozů třídy Grand Turismo. Vyspělá čtyřválcová pohonná jednotka OHC o objemu dvou litrů disponovala výkonem 97 koňských sil a umožnila vozu dosáhnout rychlosti až rychlosti 150 km/hod.

Citroën TA – Vůz, který z velké části vymyslel zakladatel značky a její šéfkonstruktér André Citroën, byl dokončen pod dohledem gumárenského koncernů bratří Michelinů, kteří značku Citroën lacině koupili v konkurzu. Model TA se stal skutečným hitem a od roku 1935 se (s válečnou přestávkou a s minimálními změnami) vyráběl až do roku 1955. Byl poháněn různými pohonnými jednotkami, s nimiž při výtečných jízdních vlastnostech dosahoval max. rychlosti 102, 115 a 135 km/hod. Vyráběl se jako sedan, polokabriolet, kupé či jako půvabný roadster.

Hlavní partneři

Zlínský krajOlomoucký krajMoravskoslezský krajPP asset managementJeseníkyMotor journal

Podporujeme

Phoenix

Mediální partneři

Motor journal

Trofeo Niké Jeseníky 2024 děkuje za záštitu, podporu a spolupráci, Josefovi Bělicovi MBA, hejtmanovi Moravskoslezského kraje, Ing. Josefu Suchánkovi, hejtmanovi Olomouckého kraje a Ing. Radimovi Holišovi, hejtmanovi Zlínského kraje.

všechna práva vyhrazena FEMININE s.r.o. © 2024  | 
Vytvořilo: PlugoTvorba e-shopů, tvorba www stránek  |  Designed by